چاپ استیکر وینیل چیست ؟

چاپ استیکر وینیل یک نوع متریال پی وی سی چسبدار است که همانند عکس بر گردان های زمان کودکی ما هستند با این تفاوت که در عرض ها ۱۰۰ الی ۱۵۰ سانتیمتر و طول نامحدود چاپ می شوند.

وینییل چیست؟

در اصطلاع زبان انگلیسی به هرنوع رول چسبدار ، ادهیسیو وینیل (adhesive vinyl) گفته می شود که همین نام در زبان فارسی نیز استفاده می شود.

انواع متریال چاپ استیکر وینیل:

این نوع متریالی از نوع پی وی سی (PVC) می باشد که در انواع:

-استیکر شیری (سفید)براق

-استیکر شیری (سفید)مات

-استیکر شیری (سفید)ابریشمی مات

و استیکر شیشه ای ( ترانسپرنت ) براق

و استیکر شیشه ای ( ترانسپرنت ) مات

رول چاپ استیکر یا همان وینیل دارای روش نصب خاصی است که در این مطلب توضیح داده شده است که  برای فضاهای داخلی ( Indoor ) و خارجی ( outdoor ) مورد استفاده قرار میگیرد .

وینیل شیری رنگ زمینه ای سفید دارد که چاپ بر روی آن انجام میگیرد و بعد از چسباندن بر روی محل مورد نظر پشت آن هیچ دیدی نخواهد داشت ولی وینیل شیشه ای یا ترنسپرنت زمینه ای نیمه شفاف دارد که پشت آن دیده می شود و نور نیز به راحتی از آن عبور میکند .

هر دو نوع این مدیا بصورت پشت چسب دار هستند و نیاز به استفاده از چسب مجزا برای چسباندن آن نیست .همچنین چاپ استیکر با دستگاه اکوسالونت صورت می گیرد.

انواع استیکر از نظر نوع جنس و مات یا براق بودن:

۱-استیکر شیری  که خود در دو نوع مات و براق در بازار موجود می باشد.البته بیشترین استفاده در بازار نیز مربوط به همین نوع استیکر سفید رنگ می باشد.

۲-استیکر شفاف ترانسپارنت که استیکر ترانسپارنت نیز در دو نوع مات و براق در بازار به صورت چسب دار موجود می باشد. باید توجه داشته باشید اگر استیکر شفاف یا همان استیکر ترانسپارنت انتخاب می کنید ابتدایک نمونه کوچک آنرا در محل مور نظر چاپ و نصب نمایید و بعد مابقی آنرا چاپ کنید.

۳-یکی دیگر از انواع استیکر استیکر لانه زنبوری است که برای تابلوهای راهنمایی معابر استفاده میگردد و در مقابل تابش نور رشن می شند (شبیه تابلو های داخل بزرگراه ها)

-انواع استیکر از نظر تکنولوژی مرکب:

۱-استیکر pp  پایه آب با کیفیت بالا ولی دوام به مراتب کمتر مخصوصاً در مقابل نور آفتاب و آب

۲-استیکر وینیل pvc پایه سالونت به لطف تکنولوژی اکوسالونت با چاپ با کیفیت بسیار بالا و ماندگاری زیاد، مقاومت در مقابل سایش

-عرضهای  موجود در بازار شامل:

۱-وینیل عرض ۱۰۶ سانتیمتر

۲-وینیل عرض ۱۲۷سانتی متر

۳-وینیل عرض۱۵۲ سانتیمتر

-کاربردها و موارد مصرف وینیل (استیکر):

۱-چاپ استیکر وینیل بر روی اتوبوس ها و ماشین های حمل و نقل عمومی

۲-چاپ استیکر وینیل بر روی ماشین های حمل گوشت یخچالهای صنعتی

۳-وینیلو بر روی وانت بارها کامیونهای توزیع مواد غذایی و مواد دارویی

۴-نصب برچسب بر روی شیشه های مغازه ها فروشگاه های زنجیره ای ی‌شاپ‌ها و راروخانه ها

۵-چاپ طرح های خاص بر روی دیوار خانه و دفتر برای زیبایی بخشیدن به محیط کاربرد دارد.

ویژگی عبور نور استیکر:

– یکی از ویژگی های وینیل عبور نور از خودش میباشد کل درصورتی که میخواهید از پشت نور مثل لایت باکس و آسمان مجازی استفاده کنید باید از وینیل پشت سفید استفاده کنید زیرا وینیل های پشت طوسی یا همان گری بک نور را خوب از خود عبور نمی دهند.

ماندگاری انواع مختلف استیکر (وینیل):

اسیکر چینی با مرکب چینی بر روی شیشه مغازه ها یک سال الی دو سال  بسته به میزان تابش نور خورشید ماندگاری دارد.

اسیکر کره ای با مرکب اورجینال بر روی شیشه مغازه ها یک سال الی سه سال  بسته به میزان تابش نور خورشید ماندگاری دارد.

استیکر و وینیل چینی با مرکب چینی بر روی ماشین حمل و نقل و اتوبوس ۳ماه الی یک سال بسته به میزان اشعه تابش خورشید شستشوی ماشین و سایش به درختان و …  ماندگاری دارد.

استیکر و وینیل کره ای با مرکب اورجینال بر روی ماشین حمل و نقل و اتوبوس ۶ماه الی یک سال بسته به میزان اشعه تابش خورشید شستشوی ماشین و سایش به درختان و …  ماندگاری دارد.

-ویژگی های استیکر pvc چسب دار اکوسالونت:

ویژگیهای  چاپ استیکر وینیل سال به دارا بودن کیفیت بسیار بالا ، مقاومت در مقابل اشعه خورشید و همچنین مقاومت در مقابل سایش می باشد وینیل  و یا همان استیکر های موجود در بازار در گرماژ ۸۰ میکرون، ۱۰۰ میکرون و همچنین در عرض های مختلف از جمله ۱۰۶ سانتی متر،۱۲۷ سانتی متر و همچنین ۱۵۲ سانتیمتر ساخت کشورهای چین ، تیوان ، کره جنوبی ، ترکیه می باشند.
متریال چسب دار ترانسپارنت  به علت نداشتن بک گراند سفید رنگ از نمایانی رنگ کمتری برخوردار است و بیشتر جهت انجام کارهای خاص هنری کاربرد دارد.

– در چاپ استیکر وینیل پارامترهای در کیفیت موثر است؟

۱-اولین موردی که در چاپ استیکر اهمیت زیادی دارد نوع جوهری است که استفاده می شود هرچند که کیفیت چاپ ماشین های سالونت با هد اپسون بسیار بالاتر از دستگاه های چاپ لارج فرمت پایه سالونت می باشد اما در همین نوع اکوسالونت  تنوع مرکب زیادی وجود دارد که البته هر یک دارای قیمت متفاوت می باشد مرکب مورد استفاده در چاپ پایتخت مجموعه گالکسی می باشد.

۲-دومین مورد  موسسه در کیفیت چاپ استیکر وینیل یا همان است که ضخامت مدیای   که در ضخامت های ۸۰ میکرون و ۱۰۰ میکرون می‌باشد و هر چقدر ضخامت بالاتر باشد جلو مشکل کشسانی که در زمان نصب مشکل ساز میشود را می گیرد.

  • admin
  • اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹
  • 1207 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه